D2LoD.net - Diablo II Private Server
Sorc FB PvP PCL - Printable Version

+- D2LoD.net - Diablo II Private Server (https://d2lod.net)
+-- Forum: D2Realm (https://d2lod.net/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Strefa PvP (https://d2lod.net/forumdisplay.php?fid=23)
+---- Forum: Strategie PvP (https://d2lod.net/forumdisplay.php?fid=29)
+---- Thread: Sorc FB PvP PCL (/showthread.php?tid=367)



Sorc FB PvP PCL - Sasuke-Uchiha - 02-06-2020

Soso FB PCL



Itemy :

 

Hełm :

- Harlequin Crest, tzw. Shako [pSzafir]

- Rare Circ 2sorc 20fcr [mana, res, life]

 
Amulet


- Rare/Craft Amu 2sorc 20fcr [mana, str, res, life]
- Tal Rash Amu

 
Zbroja

- RW Enigma |jah Ith Ber| BP/LP
- Viper

 
Rękawiczki


- Magefists

- Frostburn

Broń:

 

- Wizzard Spike [jwl 7fhr/15res]

- Eschuta's Temper [jak wyżej]

 
Tarcze :

- RW Spirit |Tal Thul Ort Amn| Monarch 35fcr

- Whitstan's Guard [eld]

 
Ringi :


- SoJ x2

- 10fcr Rare Ring x2 [mana, res]

 
Pasek:

- Arachnid Mesh

 
Buty
- Sandstorm Treks Eth

 
Switch:

- RW Memory |Lum Io Sol Eth| Ogółem z 9es

 
Plecak;

- Sorc Torch 20/xx

- Anni 20/xx

- 9x Fire Skiller Life

- 2x Fire Skiller 12fhr

- 10x sc Life/mana

 

Skille

Fire Spells:

Fire Bolt [20p] Synergia do fb

Fire Ball [20p] Główny atak

Fire Mastery [10p] Synergia

Meteor [20p] Po rozdaniu wszystkich innych

Prereq [po 1p] + enc + hydra + warmth

 

Cold Spells:

Frozen Armor [1p] Chyba że mamy w memorce

 

Light Spells:

Telekinesis [20p] Mniej many zżera. Po testach mi wyszło, że lepiej wymaxować telekinezę niż es.

Energy Shield [Reszta p]

Prereq [po 1p]

 

C Atrybuty

Str: przy perf eq i trochę str od amu 0. Inaczej, wbijamy max 20 punktów by dobić do 156.

Dex: pod blok z whitstanem 'eld'. Około 90 punktów.

Vita: troszkę warto podbić, tak by z ekwipunkiem wyciągnąć z 0,8k life (bez charmów)

Ene: dzięki es, to mana jest naszym życiem, przynajmniej w 8X% Reszta tutaj

 

Item setup I block

 

Zbroja: Enigma

Hełm: Rare circ

Amulet: Craft

Rękawice: Frostburn

Pierścienie: SoJ x2

Broń: Wizz

Tarcza: Whitstan Eld

Pas: Arach

Buty: Sandstorm

 

Dodatkowo: 2x Skiller Fire 12fhr

Co otrzymujemy: 75% blok, 44fhr (próg 42fhr), 110 fcr (próg 105fcr), 1,2k life, 3k mana, 16k fb

Max dmg: zakładamy eschu + fcr ring: 18k dmg, 1,2k life, 2,6k mana, progi te same.

 

Item setup II non-block

 

Zbroja: Enigma

Hełm: Shako

Amulet: Craft

Rękawice: Frostburn

Pierścienie: Soj x2

Broń: Wizz

Tarcza: Spirit

Pas: Arach

Buty: Sandy

 

Dodatkowo, jeśli zajdzie potrzeba: 2x Skiller Fire 12fhr

Co otrzymujemy: 94 fhr (próg 86fhr), 125 fcr (próg 105fcr), 1,2k life, 3,3k mana, 17k fb

Max dmg: eschu zamiast wiza: 20k dmg, 1,2k life, 3k mana, progi te same.

 

Komentarz

 

Przebrnęliśmy przez skille, itemy i atrybuty, czyli ogólnie przez budowę postaci.

Przy dość sporym dmg, rzędu przeważnie 16/17k zawsze mamy ponad 80% es a do tego duużo niebieskiego życia które w sporym tempie się regeneruje

Teraz przejdźmy do PvP.

 

PvP

 

Player versus Player. Jest to tryb gry, w którym gracze grają między sobą. Według mnie, jedyny warty uwagi tryb gry, ponieważ magia z pvm jak dla mnie uleciała 5 lat temu

 

PvP można podzielić na zorganizowane i niezorganizowane. Zorganizowane pvp, to są różnorakie ligi, posiadające własne reguły oraz zrzeszające graczy. W Polsce najpopularniejsza jest oczywiście liga zwana w PCL, czyli Polish Clan League. A pod zasady tejże ligi jest nasza sorc przystosowana między innymi

Czym natomiast jest pvp niezorganizowane? Są to po prostu wszystkie tzw. Pub games, czyli gry publiczne typu 'duel me noob' 'duel' 'duels' czy 'polska' 'polacy' 'pl'. Tutaj jest prawdziwa szkoła przetrwania, zero ograniczeń, jedynie podział na to co jest gm i bm Ale gdy natrafi się na wyjątkowo niewychowaną osobę, stosujacą zasadę, że w internecie wszystko wolno, rozeznanie między bm i gm zanika u wszystkich graczy i zaczyna się 'lamerka'

(gm – good maners, bm – bad manners)

Z góry sorc fb, tak samo jak każda inna, jest w pewnym sensie skazana na porażkę, bo byle hdin może ubrać 2x dwarf, rising sun, 4x pRuby shield, hotspury i nas nie ma Dlatego lepiej trzymać się lig

 

PCL

Pojedynki pcl rozgrywają się na normie, jedynie mirror sorc vs sorc na koszmarze. Przeliczmy może resy.

 

40 (anni + torch) + 90 wizz + 20 amu = 150 stack res.

 

Cold: 150 + 35spirit = 185

Fire: 150 = 150

Light: 150 + 35 spirit = 185

PSN: 150 + 35 spirit + 70 sandy = 255

 

Koszmar: -40

Hell: -100

 

Liczę bez anyi, ponieważ istnieje cuś takiego jak anya bug, o czym juz pewno wszyscy wiedzą ale warto wspomnieć. Otóż, gdy zginiemy w grze, tracimy wszystkie resy od anyi. Żeby resy sie znowu 'przeliczyły' trzeba wyjść i wejść do gry. Tyle.

 

Popatrzmy teraz, jak wygląda sprawa z maksymalnymi dopuszczanymi resami, vs odpowiednie postacie:

 

Sorc FB: 85max, 1abs, 200res. Zakładamy w takim razie inferno stride, który podniesie nam res fire do 85 max. Do tego 1abs, czyli dwarf.

 

Sorc Orb: 75max 1abs. Tutaj tylko raven. Stack resa mamy ilość odpowiednią.

 

Sorc Blizz: 75 max, ale dwa raveny

 

Sorc Light: Polecam założenie tg. 85Max i jeden abs. 200 res ogólnie.

 

Foh: Jak u light. Nie mamy za bardzo jak jeszcze 10 res włożyć.

 

Asn trap: Jak u foha

 

Asn hybrid: 80 max 200 ogólnego. Polecam shako 'Lo'. Bez abs.

 

Przebrnęliśmy .

 

Strategie walki

 

Ama:

Bow: [Max blok] Od razu trzeba przejść do agresywnej gry. Na początku prawdopodobnie się gdzieś ustawi, stworzy przynętę, walkirię i zacznie spamić ga. Chwile kręcimy się dookoła niej, jednak nie tak by wejść jej w ekran, rozwalamy walkirię, przynętę, możliwe, że ama także dostanie (można postawic hydre ;P). W końcu zacznie uciekać, a my ja będziemy gonić. To wymaga trochę wprawy. Po kilku udanych strzałach powinna paść, bo ma mało life. Jeśli ciągle będziemy siedzieć jej na głowie nie powinna nawet puścić żadnego ga. Uważamy na psn. Dobrze by było ubrać cokolwiek, co ma psn lenght reduced 75%.

 

Java light/bow: [Max blok + wizz] Tutaj także agresywnie. Jednak taka ama, ma life i resy co lekko skomplikuje sprawę. Może być w sumie ciężko, jednak staramy się grać ostrożnie, jednocześnie nie dając amce większego pola do popisu. Ciągle staramy się mieć ją na ekranie, by nie mogła się zdecydować czy grać bardziej jako java czy bow Nie stoimy długo w tym samym miejscu.

 

Java psn: [Max blok i dmg] psn java ma bardzo mały zasięg, wystarczy grac defensywnie, a nie powinna nam nic zrobić. Za wszelką cenę unikamy miejsc, gdzie mogła by rzucić włócznie (trzeba się domyślić, nie ma lekko ;P). 1 hit i mamy 1 life. Wtedy albo wykończy nas ga jeśli ma bow na switchu, albo dalej będzie próbowała zabić nas z psn jav. Gdy life spadnie nam do 1, gramy full def, najlepiej non stop się chować i puszczać ifb.

 

Assa:

Trap: [Wizz Spirit 2x 12fhr gc] Gramy defensywnie. Ustawiamy się w odpowiedniej odległości i spamujemy fb. Gdy się do nas assa zbliży, oddalamy się i powtarzamy czynność. Gdy assa campi bardziej niż my, można zaryzykować, i w środku trap postawić ze dwie hydry. Zacznie chaotycznie gonić, unikając hydr, tym samym lekko zaniedbując trapy. Wtedy można zacząć krążyć dookoła trap, mniej więcej po krawędziach pola widzenia assy, raz po raz stawiając hydry i puszczając fb. Nie powinno być ciężko. Dla mniej zaawansowanych polecam defensywną grę, przez cały czas.

 

Hybrid trap/ww: [blok 2x 12fhr gc] Dobra hybryda będzie na początku grała pure trap. Pod żadnym pozorem nie gramy ofensywnie. Gdy wbijemy sie nie daleko trap, nie dość, że trochę od nich dostaniemy, prawdopodobnie oberwiemy także od ww . Ja grając vs hybrid, zawsze starałem się je wygonić z ich własnych trap, a następnie przeważnie starały się uderzyć mnie df i kilka krótkich ww. Od razu mówię, że df (dragon flight/lot smoka) nie macie co się bać. Hybryda przeważnie nosi non upg gore, które nie powinny zadawać dużo dmg od kopnięcia. W dodatku df ma tak złożoną animację, że zanim assa się pozbiera po wykonaniu skutecznego df na nas, my możemy być ekran dalej i walić w nią fb. Ogólnie gramy defensywnie, aż padnie. Od ww uciekamy, ponieważ możemy dostać ow, a wtedy nie będzie ciekawie.

 

Pure ww: [max blok i dmg] Będzie grała na fade, czyli będzie dość wolna. Można się z nią pobawić. Wbijamy jej na ekran, spamując fb, powinniśmy zauważyć, kiedy assa zbiera się do df, wtedy robimy tele obok, jednak nie za blisko, ponieważ ww może nas dosięgnąć i spamujemy w nią fb Do skutku. Można oczywiście grać defensywnie, jednam ja tak nie gram i nie wiem na ile to jest skuteczne.

 

Kicksin: [max blok i dmg] Z blokiem nie powinna dużo nam zrobić. Co mądrzejsza kick wpakuje trochę do life i reszta punktów w dex. Dla nas w sumie lepiej, że ma mniej life Na te 6 czy 7 kopnięć z dragon talona trafi maksymalnie od 1-3. Jednak w zamian dostanie serię fb. Powinna szybko paść. Poza tym w ogóle takich się na pcl nie robi, bo nie potrafią nic poważnego zrobić smitowi czy barbowi.

 

Nec:

Boon: [jak najwięcej life i dmg] Można ubrać mon 4x jah. Ogólnie ciężko. Będzie sie krył w ścianach ze swoim golemem i puszczał bsy i ibsy. Powinniśmy ze dwa, trzy duchy przetrwać. Ogólnie popłaca taktyka jak w przypadku bow. Najlepiej grać ostrożnie i ofensywnie. Fb są szybsze niż bone spirity, więc można stanąć w jednym miejscu, puścić serię fb, znaleźć inne miejsce, seria fb i tak w kółko. Powodzenia

 

Psn: [Wizz Spirit] Łaatwy. Dajemy mu do siebie podejść, ale nie za blisko, częstując fb następnie szybkie tele dalej i powtarzamy. Jednak ostrożnie

 

Barb:

Nie ważne czy ww czy frenzy, wszędzie tak samo.

[Max blok bez es] Nie zapomnijcie koniecznie, żeby włączyć chodzenie nie bieganie. Nosimy shako dla life'a.

Podobna strategie jak u psn nec. Dajemy mu podejść na bezpieczną dla nas odległość spamując w niego fb, gdy zacznie ww odsuwamy mu się z drogi szybkim tele, i dalej spamujemy. Gdy będzie nas gonił, bo to berserk albo frenzy, gramy tak samo Można mu również uciec z ekranu i puszczać ifb. Ale to trochę zajmie czasu więcej.

 

Pal: tu tego trochę będzie

 

Smit [max blok] Będzie nam non-stop robił charge lagi. Nie spuszczamy go z mini mapy. Gdy zauważymy, że zacznie 'iść' w nasza stronę i nagle się zatrzyma, to znaczy, że właśnie zrobił nam charge laga i jest już obok nas. Puszczamy kilka fb i uciekamy na bezpieczną odległość. Z max blokiem może być mu ciężko. My natomiast, mając odrobinę wyczucia, powinniśmy sobie poradzić. Nie gramy ofensywnie.

 

Hammer [max blok] Dlaczego z blokiem? A bo na switchu ma botda i zakę prawdopodobnie i gdy młotkami mu nie wyjdzie, zacznie nas zabijać z szarzy, zwłaszcza, że jedną synergię do szarży ma wymaksowaną. Szerokim łukiem omijamy te miejsca w których zostawił za sobą kupę młotków. Gramy defensywnie, bo hammer także potrafi robić charge lagi

 

Foh: [Wizz Spirit] Jak ze smitem. Ciągle przed nim uciekamy, spamiąc za soba fb. Najbardziej staramy sie unikać conva, ponieważ sam foh (skill) dużo nam nie zrobi. Często zmieniamy położenie. Gdy będziemy stać w miejscu i walić fb on będzie się kręcił dookoła nas w kółko na szarży i strzelał raz po raz foha . Takich sytuacji unikamy.

 

Charger/Crusader: [Max blok] Jak ze smitem.

V/t czyli Smit/Foh: [Max blok] Gramy defensywnie, nie wchodząc mu w ekran i ogólnie wprowadzając dużo chaosu do gry, to znaczy tele w przeróżne miejsca, najlepiej w te których się nie spodziewa i przeciwnik i ty

Resztę palów pomijamy, bo głównie takich na pcl spotykamy. Zresztą paladyni nie są jakąś wielka zmorą dla naszej sosy

 

Sorc: [do każdej ubieramy możliwie jak najwiekszy dmg, zachowując max resy na koszu]Svs czyli to co uwielbiam.

 

Orb: Gramy defensywnie. Unikamy orbów i perf hitów. Siłą spokoju da się łatwo wygrać Uciekamy tylko w bezpieczne miejsca, co trudne nie będzie bo orb nie ma dużego zasięgu.

 

Blizz: Jej blizz są wolne, przed każdym powinniśmy zdążyć uciec. Można ryzykować z tele na łeb i seria fb, nie powinna zdążyć zmienić binda na odpowiedni pocisk, a gdy zobaczymy blizz nad sobą, uciekamy i dalej staramy się grać dość ofensywnie.

 

FB: Tutaj kluczem do zwycięstwa jest jak najszybsze pokrycie fb jak największego obszaru. Stoimy w jednym miejscu, robimy fb spam najlepiej o promieniu około 60 stopni i uciekamy jak najdalej się da, by powtórzyć czynność. Agresywnie grać nie polecam bo przy takiej grze jest 50 na 50 kto wygra Trzeba spokojnie grać, i sprawnie uciekać przed fb na boki, lub w tą stronę w którą lecą (mniej więcej do tyłu)

 

Light: To taka w sumie mała pomyłka. Niski średni dmg, bardzo mały zasięg, jednak max telekineza i 95es pewno. Gramy pół na pół defensywnie i ofensywnie. Uważamy, żeby taka sos nie weszła nam na głowę, bo może być nie ładnie. Ogólnie podobnie jak z fb.

 

Dru:

 

Melee: [Max blok i dmg] Imho na pvp duża pomyłka. Z większością casterów nie ma najmniejszych szans. Podobnie z nami. Odrobina wyczucia w grze i sprawimy, że dudu będzie nas gonił. A jako, że frw ma pewno marne, tak samo jak cyclone arm, zanim do nas dobiegnie straci z pół życia. Dobrym pomysłem jest zestrzelenie oaka, bo wtedy melee dru ma baardzo mało life. Szybki duel imo. Natomiast gdy do czynienia mamy z rabbiesem, trzymamy go na dystans, i za nic w świecie nie wchodzimy mu na głowę ;P No chyba, że już dostaliśmy psn. Wtedy mordercza gonitwa się zacznie na pewno, bo na 90% jesteśmy martwi

 

Dru wind: [Max blok + eschu] Jeśli złapiemy go na nl (name lock) mamy 80% szans na wygraną Tele na łeb nie robimy, czekamy aż on to zrobi, a my będziemy mieli go na nl. Po kilku hitach nie ma cyclone arm oraz life

 

 

J Koniec

 

Z mojej strony tyle. Podsumowując, sosa na normie ma maksymalne resy, dużo es, max telekineza, do tego 1k life i przeważnie ponad 3k many, o fcr się martwić nie trzeba, o fhr także, którego mamy pod dostatkiem. Wielu z was pewnie już chodzi po głowie myśl, by mnie zmieszać z błotem i obrzucić mięsem, za tą enigmę. Dlatego przedstawię takie małe zestawienie:

 

Enigma + Spirit:

4sk (!)

35fcr

55fhr

35 cold, light, psn res

112mana

22vita

5% max life

8 dr

 

Viper + Lidless:

2sk

35 res

50fcr

10ene

Max mana 10%

Łącznie 2sox do wykorzystania

 

Z viperem i lidlesem tracimy dużo dmg, trzeba inne itemy zakładać by wyciągnąć 86% fhr (drogie craft belty itp.), dostajemy gratis trochę many, jednak jest to ilość porównywalna, o ile nie mniejsza niż ta z eni+spirit. Z pierwszego zestawienia mamy life, manę, fcr wystarczający (i tak ciągle mamy 105 ~~), sporo fhr, o wiele więcej dmg, troszkę mniej resów i 8dr . Life trochę więcej z tego co pamiętam.

 

Co do socketowania, oraz noszenia itemów. Moim zdaniem w tej strategii wszystko jest jasne. Itemy możecie dobierać jak chcecie, w zależności od sytuacji. Na koniec przebieranek podliczcie po prostu fcr i fhr, czy wszystko gra i jest na swoim miejscu. Nie będę was za rączkę prowadził zbytnio. Jak komuś przyjdzie ochota, może wbić 200fcr nawet.

Taka sorc jest w miarę uniwersalna i bez zbytnich przeróbek można ja łatwo ubrać w co się chce.