02-06-2020, 01:59 AM
(This post was last modified: 02-06-2020, 09:23 AM by Sasuke-Uchiha.)
1. Wstęp
2. Słownik
3. Umiejętności i staty
4. BreakPoints i resy
5. Sprzęt
6. PvP ( pcl )
7. TvT
8. Zakończenie
1.
Na wstępie chciałbym powiedzieć iż, nie spodziewajcie się tutaj rozwiązań uważanych przez niektórych za "najlepsze" dla barba ww, jak np. doom czy inne griefy.
Rodzaje barbów:
ww barb ( tzw. Regular ) - Oparty na trąbie powietrznej ( czyli nasz )
Koncentrator - barb z dwuręczną bronią oparty na skillu koncentracja
Frenzy - 2 bronie + szał
Tenor - uzywający okrzyku
2. Słownik:
fcr - szybsze rzucanie czarów
frw - szybsze bieganie/chodzenie
skill - umiejętność (to każdy znać powinien)
cold/fire/psn/light - to te 4 żywioły z diablo - zimno/ogień/trutka/błyski
dr - zmniejszone obrażenia
dmg - obrażenia
bo - okrzyki barba
resy - odporności
hr - high rune (jah/ber/zod/lo/ohm)
cbf - nie można zamrozić
fhr - szybsze odzyskanie rownowagi
vita - zywotnosc
br - baalrunki
pvp - player vs player
pvm - player vs monster
tvt - team vs team
bvb - barb vs barb
dex - zreczność
str- siła
opp - przeciwnik
rl - uzupełnianie życia
fbr - fast block rate - szybsze blokowanie
ss- storm shield
nl - name lock
wwnl - ww namelock
ow - open wounds - otwarcie ran
3.
atrybuty:
siła: dokładnie 0 ptk ( zakładając że mamy anni i torch oba po 20atr - później wyjaśnie dlaczego )
dex: pod blok z ss ( majac na sobie angelic combo. Wazne by NIE dawac z 2x raven )
vita: reszta
energ: naturalnie nic
skills:
warcries:
howl - 1 - na dojście
shout ( okrzyk ) - 20 - def bo, przydatny vs meele no i na tvt
battle order - 20 - bez tego ani rusz., procentowy przyrost mana/life
battle command - nic albo 1 w zależności co nosimy na swich
combat masteries:
Axe mastery -20 - zwiększa nasze możliwości we wladaniu bronią
Increased stamina ( zwiekszona wytrzymałosc ) - 1 na dojście
Increased speed ( zwiększona szybkośc ) - ja proponuje 1 - niezwykle przydatne vs sorc, z tego względu iż nie robimy tele
Natural res - 1 - imo nie ma potrzeby dawać więcej. Na wyższych poziomach przyrost jest nikły
Iron skin - reszta ( jednakże maxujemy na końcu, po rozdaniu ptk w inne skille )
Combat skills:
Bash - 1 - doście
Leap - 1 - dojście
Stun - 1 - dojście
Leap attack - 1 - dojście
Concentrate - 1 - na dojście ( aczkolwiek czasami przydatne na bvb )
Berserk - 1 - przydatne vs necro
Whirlwind - 20 - nasz główny atak
4. break points:
FCR: 0 9 20 37 63 105 200 - tutaj w zasadzie nie dążymy do żadnego progu~~
FHR 0 7 15 27 48 86 200 - 86 potrzebujemy tylko vs trap i czasami vs smiter. W innym wypadku w zupełności wystarcza nam 27 fhr
Resy:
Soso fb - 85 max res + 15% abs
Soso blizz - 75 max + 2x abs
Soso orb - 75 max + 1 abs
Soso light - 85 max + 1 abs
Foh - 85max + 1 abs
Asn trap - 75max + 1 bas
Asn hybrid - 75 max
RL z items = 33
5. Sprzęt:
Armor:
Enigma dusk/ap - stara dobra eni. Moim zdaniem jedyny rozsądnym wybór. +2sk frw niezgorszy def, ale przede wszystkim sr i siła dla uniesienia innych itemów.
Nie widze innej alternatywy
Helm:
Arreat - i tutaj kilka osób zapewne będzie się burzyć dlaczego non eth. A to z tego względu, że naprawde nie potrzebujemy tych kilki ptk do defa. Socketujemy go jawelem 40ed/9dex
W kostce delirium 5bo/5shout lub jak ktoś ma hełm 6bo
Weapon:
Eth Botd ba - ofc z jak największym ed. Duży dmg, -25% def opa. Czegóż więcej potrzeba? No ow potrzeba...
Wizzi umed - czasami przydatny gdy brak nam many a pojedynek z sorc jest długi
Silence ba - ze względu na resy
Botd glacial axe - ze względu na zasieg ( chociaz osobiście nie używam )
Moja mała tajna broń - Rune master 4x um + jawel 40ed - daje nam to 100% ow. Używamy tego razem z botd lub wizzim vs soski. Często wystarczy 1-2 ww by sorc miała 1 life.
Shield:
Storm shield - dr, blok. Jednym słowem : Mniam. Socketujemy jawelem 40ed/9dex
Pas:
Verdungo - dr, life/ rl Miodek. Niestety nie nosimy na BvB ze względu na ograniczenie dr.
Arach - w kostce dla bo precast
Tg - vs trap, foh, and light sorc
Craft 10 ow life str res + mods
Ringi:
2x angelic ring - w połączeniu z angelic amu duży kop do ar
2x raven - cbf + dex + mana
1x dwartf - wbrew pozorą możemy uzywac abs`ów - oczywiście w połaczeniu z odpowiednio dobranymi resami
2x bk - w kostce dla bo precast
Amu:
Angelic amu - w połączeniu z ringami
Cat eye - frw przede wszystkim. Niezwykle przydatny vs ama and sorc
hl - np. vs necro ze względu na deadly strike - często ratował mi tyłek
amu +3 bo w kostce
Ręce:
Stalorwije - spory kop do dmg
Boots:
Gore riders - domyslne buty
Sand storm - fhr przede wszystkim. Zakładamy vs trap i smit
Infernostride - 10% max fire res. Vs fire sorc
Swich:
Hoto + cta 3 - cześc zapewne zapyta dlaczego nie 2x cta 6. Otóż dlatego, że u barba jest taki bug że działa jedynie do 3bo. Nawet majac w ręce cta 6/6/4 widzisz 3/3/3.
Plecak:
8 wc sk - dobrze by było z minimum 3x life. Vs trap i zmit wymieniamy 2 life sk na 2 fhr sk. Ponownie znajda się tacy którzy zarzuca mi brak gc`s max/ar/life. Powiem jedynie że jest to PvP/TvT barb, i wszystko powinno być jasne.
Torch - koniecznie 20 atr
Anni - jw.
Kostka - ! Jako iż grając na pcl nie możemy wracać do skrzyni się przebierać nosimy tam: delirium, 2x bk, amu, arach, ringi 20str + ewentualnie pierdółki które uznacie za przydatne.
Dopełniamy sc`sami 3/20/20 :] Ofc jak nas nie stać 20life/xx ar sa mile widziane. W ostatecznosci same 20life.
Ufff to na tyle jeśli chodzi o stuff.
6. PvP
Porady ogólne:
- wwlock jest banned
- Nie możemy chodzic do skrzynki by zmieniac item`s - dlaetgo uzywamy cube w eq
Amka:
Bowzon/hybrid - Na pcl mamy o tyle cięzko że amka uzywa knock back, co niestety ostro przycina nasze ww. Ale nic straconego. Ubieramy ss + botd i wio. Dzięki cat eye wielce prawdopodobne że mamy więcej frw ( ofc mowie o realnym PvP, a nie gdy amka jest "wypchana" sc`s max/life/frw )- i tu jest nasz atut. Jej taktyką będzie zapewne kilka strzał a następnie odbieganie na bloku. Gonimy ją, gdy się wreszcie zatrzyma, ww przez środek. Przy odrobinie szcześcia ( czyli jeśli nie uniknie ) 1-2 góra 3 ww i po niej.
Items: botd + ss. Cat eye + 2x raven.
Java - Tutaj bardzo róznie bywa. Bywały javki które miały mnie na 1-2 hity bywały takie które odbierały mi 1/2 life przed zgonem. One zapewne uciekać nie będą, a za to będą atakowały z miejsca. Jeździmy środkiem licząc na szczęście że nie zablokuje ani nie uniknie.
Items: botd + ss. Cat eye + 2xraven i tu ważne, zakładamy tg.
Sorc:
Fire - To jest to czego nie lubimy. Jedynym plusem jest to że sorc nie może uzywać es vs barba. Ubieramy botd + rune master 4x um i Infernostride. Tutaj wazne jest frw, wszak jakoś musimy ją dorwać. Gramy defa, omijając latające wszędzie fb. Musimy poczekac aż opp się zdenerwuje i straci czujnośc grając bardziej agresywnie. Gdy wkoncu zrobi upragnione tele w nasze pobliże krótkie ww za niego i spowrotem. Jeśli mamy szczęscie i nie zablokuje to 1 ww i koniec.
Items: botd + rune master, krasnal + raven, Infernostride, cat eye
Light - Tu jest odrobine prościej, choc też nie do końca. Ponownie op bez es`a. Lightka ma to do siebie że by celnie trafiać musi stać w miejscu, więc nie jest tak ruchliwa jak fire. Jednakże dmg ponad 30k robi swoje, choć mam duży "rozrzut" więc jest całkiem spore prawdopodobieństwo, że zaatakuje za 1 dmg. Ponownie staramy się unikac jej czarów, jednak tu gramy offensywnie. Nie dajemy jej czasu by staneła, wkoncu wyjdzie na nasze i przejedziemy się po niej ww. Zgon j/w.
Items: botd + rm. 2x raven, tg, cat eye
Blizz - taaaak, coz chyba najtrudniejsza z sosek. Ma nas na 3-4 celne blizz. 2x raven i wio. Trzymamy dystans, by nie złapała nas w nl. Blizz ma ten minus musi odczekać chwile przed rzuceniem kolejnej zamieci. Musimy wyczuć ten moment i wtedy zaatakowac. Nie ukrywam że jest cięzko, ale da się wygrac. Mój najdłóższy duel z blizz sorc trwał blisko 20 minut, ale wygrałem
Items: botd + rm lub silence ( ewentualnie botd ga ) 2x raven cat eye.
Orb - Tu jest już prościej. Uważamy jedynie by nie wpaść na czołowe z orbem. Orbka musi podejśc dość blisko by nam zagrozić, ale tu ma problem. Gdy robi do nas tele, odbijamy w lewo lub prawo ( zaleznie od sytuacji ) i ww na nią.
Items: botd ga ( lub botd ba + rune master ) , 1x raven + dowolny ring ( krasnal lub bk dla life )
Dru :
Fury - Niestety nie możemy używac shout vs meele dru, ake to nic. Zwykle takie pojedynki kończą się dośc szybko, na naszą korzyśc. Gdy będzie na nas biegł nie pozwalamy mu zaatakowac pierwszemu - gdy tylko się zbliży ww za niego. Potem już tylko robimy krótkie ww na skos po nim.
Items : botd + ss raven + angelic ring + angelic amu.
Ele - Po niedawnych zmienach w rlz jest już lepiej, niż wczesniej. Dru może uzywac tele jednakze poswieca za to dr. I tu mamy tego pana. Zakładamy 1x raven dla cbf i huzia. 50% w tym wypadku to prtiorytet. Nie atakujemy od frontu tylko gdy znajdziemy się na długośc promienia huraganu odbijamy po skosie i dopiero atak. Naturalnie staramy się wymijac ciągi tornad.
Items: botd + ss. Raven + krasnal.
Rabbies - Z dobrym rabbies moga być problemy, szczególnie że przy nim także nie używamy shout.. Nie możemy pozwolić sobie na strate mozliwosci ataku. Pdobnie jak przy Furiacie, atakujemy pierwsi. Ww za niego a następnie na krzyz. Musimy się streszczać gdyż po kilku sekundach nasze life = 1.
Items: botd + ss, zamiast gore zakładamy sandy. Raven + angele
Asn:
Trap - Godna przeciwniczka. Po 1 pamietamy o fhr, po 2 gramy ofensywnie. Ofensywnie nie znaczy na kamikaze. Wszystko zalezy jak gra asska, jeśli bierze nas na nl i stawia same trapy to pół biedy. Obiegamy ją dookoła, a następnie gdy uznamy ze jestesmy pod odpowiednim kątem ścinamy i ww za nią, następnie kilka trąbek po skosie. Jeśli natomiast bierze nas na nl i MB to już mamy większy problem - ale da się przeżyć. Uzywamy takiego "czita" : Jeśli ciągle mamy problemy ze stunem mimo 86 fhr uciekamy ww w "powietrze" stun nie działa na ww co pozwoli nam na szybką ucieczke. Tu ważne jest nie dac się złapać na nl. Dalej postępujemy jak z pierwszym przypadkiem.
Items: 2 wc life sk zamieniamy na 2 wc fhr sk. Gore na sandy. Botd + ss proponuje lub botd ga. 2x raven + cat eye/hl. Tg miast dungo. Jeśli ząs mamy problemy z dogonieniem jej, zamiast arreatu zakłądamy circ 30 frw 3sox z jawelami 40ed
Ww - Tu jest dośc prosto. Mamy więcej dr, ona nie może uzywac psn sc`s... miodzio dla nas. Ofc ubieramy botd + ss. Ważne by mieć te 50dr. Nawet gdy będzie nas brała na MB, to robimy ww na nią, krótka wymiana trąbek i mamy fraga.
Items: botd + ss 2x raven + hl
Hybrid ( czyli ww + trap ) - Tu mamy troche więcej zabawy - gdyż nie możemy nosić tg, ale także da się wygrac - dodajmy jeszcze że hybrydzia ma ograniczenie do 40 ow. Ponownie ubieramy 86 fhr. Taktyką zapewne będzie rozstawienie trapek i walka z nami pośrodku. Coz to już zalezy od gracza i od tego jak pewnie się czuje. Jeśli jest dosc pewny swego można pokusic się o walke miedzy trap, jeśli jednak obawiamy się, gramy defa. Staramy się wyciagnac opa z siatki trapek i atakowac z dobiegu.
Items: botd + ss 2x raven + hl niestety NIE zakładamy tg
Necro ( czyli to czego chyba najbardziej nie lubimy ):
Psn - stosunkowo łatwy przeciwnik. Nie może się ogradzac bw co ułątwi nam zadanie. Jeśli złapie nas w bp a jest daleko rozwalamy berkiem, jeśli jednak zbliza się bez zastanowienia ww na bok - żeby nie wpasc przypadkiem w zasięg novy. Gdy juz dojdziemy do zwarcia robimy na krzyz ww seriami.
Bone - Senny koszmar. Nie wiem czemu ale z nim zawsze miałem problemy. Jeśli damy się zlapac w bp to prawie zawsze koniec, plusem jest to że nie może używać gliniaka. Po 1. Uwazamy na ibs, nigdy nie biegniemy frontem na necia. Biegniemy od flanki - do tego zygzakiem. Gdy już uda nam się dojsc do bezposredniego starcia w jednym kawałku modlimy się o fart - tzn by nie zablokował pierwszego ww. Jeśli się nam uda zdejmujemy mu bone arm, wtedy prawdopodobnie przejdzie do defa, by go odnowic. Wtedy przydaje się duze frw. Ponownie modlimy się o fart i staramy się go przejechac ww nim precastuje ba. Ewentualnie można probowac podbiec i atakowac berkiem - przenika przez ba gdyz sa to obrazenia magiczne.
Items: botd ga - wazny jest tu zasieg. 2x raven + cat eye
Summoner - Szczerze mowiac nie miałem okazji walczyc z takim na pcl. Jednakże: Nie uzywa gliniaka, wiec ułatwia nam zadanie. Summony sa na tyle słabe że nam nie zagrażają zbytnio. Jedynym problemem może być "ajron majden" . Wtedy mijamy kościaki, a necia uderzamy berkiem.
Items: botd + ss - blok jest dosc wazny. 2x raven + hl
Pala:
Smite - Grief jest banned, co nam znaczenie ułatwia sprawe, drugim ułatwieniem dla nas jest to że vigor + charge sa banned. Idzie całkiem gładko. Zakładamy botd + ss - dr musi być. Zasadniczo pala będzie stał w miejscu jadąc shift + smite. W takim wypadku jeździmy po obrzerzach. Natomiast jeśli pala laguje nam charge, to coz - musimy go wyczuc.
Items: botd + ss, angelic combo, jeśli mamy taką potrzebe 86 fhr
Hammer - Wbrew pozorą nie jest tak źle. Hamzord nie może używać conc vs barba a na dodatek może mieć max 50% bloku. Na pewno nie będzie stał w miejscu, i teraz są dwie szkoły: 1. Będzie się w nas wbijał na charge i starał poprawiac młotkami. Gdy dostrzeżemy że zaczyna na nas charge ww ,w jego kierunku, ewentualnie poprawiamy. 2. Druga opcja to to, iż będzie robił pole z młotków, tzn charge w lewo młotki, charge w prawo młotki. Na jego nieszczęście nie mozę przy tym używać medi więc można go wziaśc na czas. Gdy dostrzeżemy że powoli zwalnia ( czytaj brak many ) wtedy uderzamy.
Items: albo botd + ss, albo botd ga . także angelic combo.
FoH - Tutaj natomiast mamy taki czit iż, przed walką foh wybiera czy używa hs - wtedy ma blok, czy charge - wtedy łatwiej mu uciekac, jednak bez bloku. Ubieramy tg i jaaaaazda. Staramy się nie dac zlapac w nl, gramy offensywnie, granie defa nie ma najmniejszego sensu. Staramy się jak najszybciej podbic do pala, i - jeśli używa charge, nie dac mu uciec.
Items: botd + ss or botd + silence angelic combo.
BvB czyli to co kocham : Zacznijmy od tego iż to nie jest build typowo BvB. Tak więc z barbem robionym czysto BvB nie mamy najmniejszych szans. Jednak że, z barbem o podobnym buildzie można się już zabawić. Po 1, items:
Angelic combo - musi być
Botd + ss - wiadome
Belt : crafcik który opisałem wcześniej. Sęk w tym że na BvB mamy ograniczenie dr do 45 tak więc dungo odpada. Dobrze by było ubrać sc`s 20life/36 - chociaż ja radze sobie i bez nich. Ogólna zasada jest taka: chodzimy nie biegamy! To ważne, podczas biegu spada nam blok, co może zakonczyc się tragicznie dla nas. Jeśli uda się nam wyprowadzić ww nim opp zacznie swoje to wspaniale, 1 sukcesu już mamy. Jeśli wejdzie czysto polowa life poszła się kochać. Jeśli nie to cóż... Jeździmy po opie tak jak on po nas, raczej środkiem - co odbierzemy to nasze. Zabawa zaczyna się dopiero kiedy nam obu skończy się mana - jak to mawiają starożytni indianie z Tatr : "Tam gdzie kończy się mana, zaczyna się taktyka". Od teraz zaczynamy grać defa, skrzętnie zbierając mane na atak. Jeśli op będzie dalej atakował tylko się pogrąży. Gdy on jedzie na nas ww, my szybki krok w bok robimy i tak az uzbierasz many na jakies 2-3 ww. Wtedy gdy on będzie pusty podbijamy szybko do niego i jedziemy 3 krotkie ww przez srodek. Przy odrobinie szczescia wygraliśmy.
Jest jednak jeszcze druga opcja, mianowicie ze on także będzie grał defa. Coz wtedy walka może wygladac tak : obaj czekacie do regeneracji many i od poczatku, ewentualnie : prowokujesz go do zadania ciosu uderzając z conca i modlisz się żeby def był wystarczający. Gdy skonczy się mu mana wykonujesz podobny zabieg jak za pierwszym razem.
TvT :
Zasadniczo barba w teamie służy jako biegające cta - tu ważny jest 53 bo lvl, a także za tarcze dla reszty teamu. Po to nam cube w plecaku przed kazda walką zakladamy items z kostki dajemy bo i wracamy do konkretnego stuffu. Item`s dobieramy zależnie od oppów, więc nie będę się tu rozpisywał. Gdy zaczyna się walka, nie rushujemy samemu, trzymamy się kupy by ewentualnie odpedzac innych ppl. To że robimy za tarcze nie znaczy że nic tu nie wskóramy ofensywnie. Gdy nasz team rushuje wtedy się bawimy. Trzymamy się blisko pala, by łapac mixa. W pierwszej kolejnosci zdejmujemy amke, dalej dowolnie.
8. Chciałbym podziekowac akademii... stop wróć nie ta kartka. No teraz lepiej. Wiele osób nie docenia barba, twierdząc że jest to TYLKO mięso armatnie i biegające cta. Wbrew powszechnej opinii jest to bardzo powszechna postac, z wielkim potencjałem. Początki sa trudne, wiele osób na starcie rezygnuje - to błąd. Jeśli szukacie łatwej gry sięgnijcie po innego chara a barba zostawcie w spokoju
2. Słownik
3. Umiejętności i staty
4. BreakPoints i resy
5. Sprzęt
6. PvP ( pcl )
7. TvT
8. Zakończenie
1.
Na wstępie chciałbym powiedzieć iż, nie spodziewajcie się tutaj rozwiązań uważanych przez niektórych za "najlepsze" dla barba ww, jak np. doom czy inne griefy.
Rodzaje barbów:
ww barb ( tzw. Regular ) - Oparty na trąbie powietrznej ( czyli nasz )
Koncentrator - barb z dwuręczną bronią oparty na skillu koncentracja
Frenzy - 2 bronie + szał
Tenor - uzywający okrzyku
2. Słownik:
fcr - szybsze rzucanie czarów
frw - szybsze bieganie/chodzenie
skill - umiejętność (to każdy znać powinien)
cold/fire/psn/light - to te 4 żywioły z diablo - zimno/ogień/trutka/błyski
dr - zmniejszone obrażenia
dmg - obrażenia
bo - okrzyki barba
resy - odporności
hr - high rune (jah/ber/zod/lo/ohm)
cbf - nie można zamrozić
fhr - szybsze odzyskanie rownowagi
vita - zywotnosc
br - baalrunki
pvp - player vs player
pvm - player vs monster
tvt - team vs team
bvb - barb vs barb
dex - zreczność
str- siła
opp - przeciwnik
rl - uzupełnianie życia
fbr - fast block rate - szybsze blokowanie
ss- storm shield
nl - name lock
wwnl - ww namelock
ow - open wounds - otwarcie ran
3.
atrybuty:
siła: dokładnie 0 ptk ( zakładając że mamy anni i torch oba po 20atr - później wyjaśnie dlaczego )
dex: pod blok z ss ( majac na sobie angelic combo. Wazne by NIE dawac z 2x raven )
vita: reszta
energ: naturalnie nic
skills:
warcries:
howl - 1 - na dojście
shout ( okrzyk ) - 20 - def bo, przydatny vs meele no i na tvt
battle order - 20 - bez tego ani rusz., procentowy przyrost mana/life
battle command - nic albo 1 w zależności co nosimy na swich
combat masteries:
Axe mastery -20 - zwiększa nasze możliwości we wladaniu bronią
Increased stamina ( zwiekszona wytrzymałosc ) - 1 na dojście
Increased speed ( zwiększona szybkośc ) - ja proponuje 1 - niezwykle przydatne vs sorc, z tego względu iż nie robimy tele
Natural res - 1 - imo nie ma potrzeby dawać więcej. Na wyższych poziomach przyrost jest nikły
Iron skin - reszta ( jednakże maxujemy na końcu, po rozdaniu ptk w inne skille )
Combat skills:
Bash - 1 - doście
Leap - 1 - dojście
Stun - 1 - dojście
Leap attack - 1 - dojście
Concentrate - 1 - na dojście ( aczkolwiek czasami przydatne na bvb )
Berserk - 1 - przydatne vs necro
Whirlwind - 20 - nasz główny atak
4. break points:
FCR: 0 9 20 37 63 105 200 - tutaj w zasadzie nie dążymy do żadnego progu~~
FHR 0 7 15 27 48 86 200 - 86 potrzebujemy tylko vs trap i czasami vs smiter. W innym wypadku w zupełności wystarcza nam 27 fhr
Resy:
Soso fb - 85 max res + 15% abs
Soso blizz - 75 max + 2x abs
Soso orb - 75 max + 1 abs
Soso light - 85 max + 1 abs
Foh - 85max + 1 abs
Asn trap - 75max + 1 bas
Asn hybrid - 75 max
RL z items = 33
5. Sprzęt:
Armor:
Enigma dusk/ap - stara dobra eni. Moim zdaniem jedyny rozsądnym wybór. +2sk frw niezgorszy def, ale przede wszystkim sr i siła dla uniesienia innych itemów.
Nie widze innej alternatywy
Helm:
Arreat - i tutaj kilka osób zapewne będzie się burzyć dlaczego non eth. A to z tego względu, że naprawde nie potrzebujemy tych kilki ptk do defa. Socketujemy go jawelem 40ed/9dex
W kostce delirium 5bo/5shout lub jak ktoś ma hełm 6bo
Weapon:
Eth Botd ba - ofc z jak największym ed. Duży dmg, -25% def opa. Czegóż więcej potrzeba? No ow potrzeba...
Wizzi umed - czasami przydatny gdy brak nam many a pojedynek z sorc jest długi
Silence ba - ze względu na resy
Botd glacial axe - ze względu na zasieg ( chociaz osobiście nie używam )
Moja mała tajna broń - Rune master 4x um + jawel 40ed - daje nam to 100% ow. Używamy tego razem z botd lub wizzim vs soski. Często wystarczy 1-2 ww by sorc miała 1 life.
Shield:
Storm shield - dr, blok. Jednym słowem : Mniam. Socketujemy jawelem 40ed/9dex
Pas:
Verdungo - dr, life/ rl Miodek. Niestety nie nosimy na BvB ze względu na ograniczenie dr.
Arach - w kostce dla bo precast
Tg - vs trap, foh, and light sorc
Craft 10 ow life str res + mods
Ringi:
2x angelic ring - w połączeniu z angelic amu duży kop do ar
2x raven - cbf + dex + mana
1x dwartf - wbrew pozorą możemy uzywac abs`ów - oczywiście w połaczeniu z odpowiednio dobranymi resami
2x bk - w kostce dla bo precast
Amu:
Angelic amu - w połączeniu z ringami
Cat eye - frw przede wszystkim. Niezwykle przydatny vs ama and sorc
hl - np. vs necro ze względu na deadly strike - często ratował mi tyłek
amu +3 bo w kostce
Ręce:
Stalorwije - spory kop do dmg
Boots:
Gore riders - domyslne buty
Sand storm - fhr przede wszystkim. Zakładamy vs trap i smit
Infernostride - 10% max fire res. Vs fire sorc
Swich:
Hoto + cta 3 - cześc zapewne zapyta dlaczego nie 2x cta 6. Otóż dlatego, że u barba jest taki bug że działa jedynie do 3bo. Nawet majac w ręce cta 6/6/4 widzisz 3/3/3.
Plecak:
8 wc sk - dobrze by było z minimum 3x life. Vs trap i zmit wymieniamy 2 life sk na 2 fhr sk. Ponownie znajda się tacy którzy zarzuca mi brak gc`s max/ar/life. Powiem jedynie że jest to PvP/TvT barb, i wszystko powinno być jasne.
Torch - koniecznie 20 atr
Anni - jw.
Kostka - ! Jako iż grając na pcl nie możemy wracać do skrzyni się przebierać nosimy tam: delirium, 2x bk, amu, arach, ringi 20str + ewentualnie pierdółki które uznacie za przydatne.
Dopełniamy sc`sami 3/20/20 :] Ofc jak nas nie stać 20life/xx ar sa mile widziane. W ostatecznosci same 20life.
Ufff to na tyle jeśli chodzi o stuff.
6. PvP
Porady ogólne:
- wwlock jest banned
- Nie możemy chodzic do skrzynki by zmieniac item`s - dlaetgo uzywamy cube w eq
Amka:
Bowzon/hybrid - Na pcl mamy o tyle cięzko że amka uzywa knock back, co niestety ostro przycina nasze ww. Ale nic straconego. Ubieramy ss + botd i wio. Dzięki cat eye wielce prawdopodobne że mamy więcej frw ( ofc mowie o realnym PvP, a nie gdy amka jest "wypchana" sc`s max/life/frw )- i tu jest nasz atut. Jej taktyką będzie zapewne kilka strzał a następnie odbieganie na bloku. Gonimy ją, gdy się wreszcie zatrzyma, ww przez środek. Przy odrobinie szcześcia ( czyli jeśli nie uniknie ) 1-2 góra 3 ww i po niej.
Items: botd + ss. Cat eye + 2x raven.
Java - Tutaj bardzo róznie bywa. Bywały javki które miały mnie na 1-2 hity bywały takie które odbierały mi 1/2 life przed zgonem. One zapewne uciekać nie będą, a za to będą atakowały z miejsca. Jeździmy środkiem licząc na szczęście że nie zablokuje ani nie uniknie.
Items: botd + ss. Cat eye + 2xraven i tu ważne, zakładamy tg.
Sorc:
Fire - To jest to czego nie lubimy. Jedynym plusem jest to że sorc nie może uzywać es vs barba. Ubieramy botd + rune master 4x um i Infernostride. Tutaj wazne jest frw, wszak jakoś musimy ją dorwać. Gramy defa, omijając latające wszędzie fb. Musimy poczekac aż opp się zdenerwuje i straci czujnośc grając bardziej agresywnie. Gdy wkoncu zrobi upragnione tele w nasze pobliże krótkie ww za niego i spowrotem. Jeśli mamy szczęscie i nie zablokuje to 1 ww i koniec.
Items: botd + rune master, krasnal + raven, Infernostride, cat eye
Light - Tu jest odrobine prościej, choc też nie do końca. Ponownie op bez es`a. Lightka ma to do siebie że by celnie trafiać musi stać w miejscu, więc nie jest tak ruchliwa jak fire. Jednakże dmg ponad 30k robi swoje, choć mam duży "rozrzut" więc jest całkiem spore prawdopodobieństwo, że zaatakuje za 1 dmg. Ponownie staramy się unikac jej czarów, jednak tu gramy offensywnie. Nie dajemy jej czasu by staneła, wkoncu wyjdzie na nasze i przejedziemy się po niej ww. Zgon j/w.
Items: botd + rm. 2x raven, tg, cat eye
Blizz - taaaak, coz chyba najtrudniejsza z sosek. Ma nas na 3-4 celne blizz. 2x raven i wio. Trzymamy dystans, by nie złapała nas w nl. Blizz ma ten minus musi odczekać chwile przed rzuceniem kolejnej zamieci. Musimy wyczuć ten moment i wtedy zaatakowac. Nie ukrywam że jest cięzko, ale da się wygrac. Mój najdłóższy duel z blizz sorc trwał blisko 20 minut, ale wygrałem
Items: botd + rm lub silence ( ewentualnie botd ga ) 2x raven cat eye.
Orb - Tu jest już prościej. Uważamy jedynie by nie wpaść na czołowe z orbem. Orbka musi podejśc dość blisko by nam zagrozić, ale tu ma problem. Gdy robi do nas tele, odbijamy w lewo lub prawo ( zaleznie od sytuacji ) i ww na nią.
Items: botd ga ( lub botd ba + rune master ) , 1x raven + dowolny ring ( krasnal lub bk dla life )
Dru :
Fury - Niestety nie możemy używac shout vs meele dru, ake to nic. Zwykle takie pojedynki kończą się dośc szybko, na naszą korzyśc. Gdy będzie na nas biegł nie pozwalamy mu zaatakowac pierwszemu - gdy tylko się zbliży ww za niego. Potem już tylko robimy krótkie ww na skos po nim.
Items : botd + ss raven + angelic ring + angelic amu.
Ele - Po niedawnych zmienach w rlz jest już lepiej, niż wczesniej. Dru może uzywac tele jednakze poswieca za to dr. I tu mamy tego pana. Zakładamy 1x raven dla cbf i huzia. 50% w tym wypadku to prtiorytet. Nie atakujemy od frontu tylko gdy znajdziemy się na długośc promienia huraganu odbijamy po skosie i dopiero atak. Naturalnie staramy się wymijac ciągi tornad.
Items: botd + ss. Raven + krasnal.
Rabbies - Z dobrym rabbies moga być problemy, szczególnie że przy nim także nie używamy shout.. Nie możemy pozwolić sobie na strate mozliwosci ataku. Pdobnie jak przy Furiacie, atakujemy pierwsi. Ww za niego a następnie na krzyz. Musimy się streszczać gdyż po kilku sekundach nasze life = 1.
Items: botd + ss, zamiast gore zakładamy sandy. Raven + angele
Asn:
Trap - Godna przeciwniczka. Po 1 pamietamy o fhr, po 2 gramy ofensywnie. Ofensywnie nie znaczy na kamikaze. Wszystko zalezy jak gra asska, jeśli bierze nas na nl i stawia same trapy to pół biedy. Obiegamy ją dookoła, a następnie gdy uznamy ze jestesmy pod odpowiednim kątem ścinamy i ww za nią, następnie kilka trąbek po skosie. Jeśli natomiast bierze nas na nl i MB to już mamy większy problem - ale da się przeżyć. Uzywamy takiego "czita" : Jeśli ciągle mamy problemy ze stunem mimo 86 fhr uciekamy ww w "powietrze" stun nie działa na ww co pozwoli nam na szybką ucieczke. Tu ważne jest nie dac się złapać na nl. Dalej postępujemy jak z pierwszym przypadkiem.
Items: 2 wc life sk zamieniamy na 2 wc fhr sk. Gore na sandy. Botd + ss proponuje lub botd ga. 2x raven + cat eye/hl. Tg miast dungo. Jeśli ząs mamy problemy z dogonieniem jej, zamiast arreatu zakłądamy circ 30 frw 3sox z jawelami 40ed
Ww - Tu jest dośc prosto. Mamy więcej dr, ona nie może uzywac psn sc`s... miodzio dla nas. Ofc ubieramy botd + ss. Ważne by mieć te 50dr. Nawet gdy będzie nas brała na MB, to robimy ww na nią, krótka wymiana trąbek i mamy fraga.
Items: botd + ss 2x raven + hl
Hybrid ( czyli ww + trap ) - Tu mamy troche więcej zabawy - gdyż nie możemy nosić tg, ale także da się wygrac - dodajmy jeszcze że hybrydzia ma ograniczenie do 40 ow. Ponownie ubieramy 86 fhr. Taktyką zapewne będzie rozstawienie trapek i walka z nami pośrodku. Coz to już zalezy od gracza i od tego jak pewnie się czuje. Jeśli jest dosc pewny swego można pokusic się o walke miedzy trap, jeśli jednak obawiamy się, gramy defa. Staramy się wyciagnac opa z siatki trapek i atakowac z dobiegu.
Items: botd + ss 2x raven + hl niestety NIE zakładamy tg
Necro ( czyli to czego chyba najbardziej nie lubimy ):
Psn - stosunkowo łatwy przeciwnik. Nie może się ogradzac bw co ułątwi nam zadanie. Jeśli złapie nas w bp a jest daleko rozwalamy berkiem, jeśli jednak zbliza się bez zastanowienia ww na bok - żeby nie wpasc przypadkiem w zasięg novy. Gdy juz dojdziemy do zwarcia robimy na krzyz ww seriami.
Bone - Senny koszmar. Nie wiem czemu ale z nim zawsze miałem problemy. Jeśli damy się zlapac w bp to prawie zawsze koniec, plusem jest to że nie może używać gliniaka. Po 1. Uwazamy na ibs, nigdy nie biegniemy frontem na necia. Biegniemy od flanki - do tego zygzakiem. Gdy już uda nam się dojsc do bezposredniego starcia w jednym kawałku modlimy się o fart - tzn by nie zablokował pierwszego ww. Jeśli się nam uda zdejmujemy mu bone arm, wtedy prawdopodobnie przejdzie do defa, by go odnowic. Wtedy przydaje się duze frw. Ponownie modlimy się o fart i staramy się go przejechac ww nim precastuje ba. Ewentualnie można probowac podbiec i atakowac berkiem - przenika przez ba gdyz sa to obrazenia magiczne.
Items: botd ga - wazny jest tu zasieg. 2x raven + cat eye
Summoner - Szczerze mowiac nie miałem okazji walczyc z takim na pcl. Jednakże: Nie uzywa gliniaka, wiec ułatwia nam zadanie. Summony sa na tyle słabe że nam nie zagrażają zbytnio. Jedynym problemem może być "ajron majden" . Wtedy mijamy kościaki, a necia uderzamy berkiem.
Items: botd + ss - blok jest dosc wazny. 2x raven + hl
Pala:
Smite - Grief jest banned, co nam znaczenie ułatwia sprawe, drugim ułatwieniem dla nas jest to że vigor + charge sa banned. Idzie całkiem gładko. Zakładamy botd + ss - dr musi być. Zasadniczo pala będzie stał w miejscu jadąc shift + smite. W takim wypadku jeździmy po obrzerzach. Natomiast jeśli pala laguje nam charge, to coz - musimy go wyczuc.
Items: botd + ss, angelic combo, jeśli mamy taką potrzebe 86 fhr
Hammer - Wbrew pozorą nie jest tak źle. Hamzord nie może używać conc vs barba a na dodatek może mieć max 50% bloku. Na pewno nie będzie stał w miejscu, i teraz są dwie szkoły: 1. Będzie się w nas wbijał na charge i starał poprawiac młotkami. Gdy dostrzeżemy że zaczyna na nas charge ww ,w jego kierunku, ewentualnie poprawiamy. 2. Druga opcja to to, iż będzie robił pole z młotków, tzn charge w lewo młotki, charge w prawo młotki. Na jego nieszczęście nie mozę przy tym używać medi więc można go wziaśc na czas. Gdy dostrzeżemy że powoli zwalnia ( czytaj brak many ) wtedy uderzamy.
Items: albo botd + ss, albo botd ga . także angelic combo.
FoH - Tutaj natomiast mamy taki czit iż, przed walką foh wybiera czy używa hs - wtedy ma blok, czy charge - wtedy łatwiej mu uciekac, jednak bez bloku. Ubieramy tg i jaaaaazda. Staramy się nie dac zlapac w nl, gramy offensywnie, granie defa nie ma najmniejszego sensu. Staramy się jak najszybciej podbic do pala, i - jeśli używa charge, nie dac mu uciec.
Items: botd + ss or botd + silence angelic combo.
BvB czyli to co kocham : Zacznijmy od tego iż to nie jest build typowo BvB. Tak więc z barbem robionym czysto BvB nie mamy najmniejszych szans. Jednak że, z barbem o podobnym buildzie można się już zabawić. Po 1, items:
Angelic combo - musi być
Botd + ss - wiadome
Belt : crafcik który opisałem wcześniej. Sęk w tym że na BvB mamy ograniczenie dr do 45 tak więc dungo odpada. Dobrze by było ubrać sc`s 20life/36 - chociaż ja radze sobie i bez nich. Ogólna zasada jest taka: chodzimy nie biegamy! To ważne, podczas biegu spada nam blok, co może zakonczyc się tragicznie dla nas. Jeśli uda się nam wyprowadzić ww nim opp zacznie swoje to wspaniale, 1 sukcesu już mamy. Jeśli wejdzie czysto polowa life poszła się kochać. Jeśli nie to cóż... Jeździmy po opie tak jak on po nas, raczej środkiem - co odbierzemy to nasze. Zabawa zaczyna się dopiero kiedy nam obu skończy się mana - jak to mawiają starożytni indianie z Tatr : "Tam gdzie kończy się mana, zaczyna się taktyka". Od teraz zaczynamy grać defa, skrzętnie zbierając mane na atak. Jeśli op będzie dalej atakował tylko się pogrąży. Gdy on jedzie na nas ww, my szybki krok w bok robimy i tak az uzbierasz many na jakies 2-3 ww. Wtedy gdy on będzie pusty podbijamy szybko do niego i jedziemy 3 krotkie ww przez srodek. Przy odrobinie szczescia wygraliśmy.
Jest jednak jeszcze druga opcja, mianowicie ze on także będzie grał defa. Coz wtedy walka może wygladac tak : obaj czekacie do regeneracji many i od poczatku, ewentualnie : prowokujesz go do zadania ciosu uderzając z conca i modlisz się żeby def był wystarczający. Gdy skonczy się mu mana wykonujesz podobny zabieg jak za pierwszym razem.
TvT :
Zasadniczo barba w teamie służy jako biegające cta - tu ważny jest 53 bo lvl, a także za tarcze dla reszty teamu. Po to nam cube w plecaku przed kazda walką zakladamy items z kostki dajemy bo i wracamy do konkretnego stuffu. Item`s dobieramy zależnie od oppów, więc nie będę się tu rozpisywał. Gdy zaczyna się walka, nie rushujemy samemu, trzymamy się kupy by ewentualnie odpedzac innych ppl. To że robimy za tarcze nie znaczy że nic tu nie wskóramy ofensywnie. Gdy nasz team rushuje wtedy się bawimy. Trzymamy się blisko pala, by łapac mixa. W pierwszej kolejnosci zdejmujemy amke, dalej dowolnie.
8. Chciałbym podziekowac akademii... stop wróć nie ta kartka. No teraz lepiej. Wiele osób nie docenia barba, twierdząc że jest to TYLKO mięso armatnie i biegające cta. Wbrew powszechnej opinii jest to bardzo powszechna postac, z wielkim potencjałem. Początki sa trudne, wiele osób na starcie rezygnuje - to błąd. Jeśli szukacie łatwej gry sięgnijcie po innego chara a barba zostawcie w spokoju